5 reguli de marketing esentiale pentru orice companie

Intr-un moment in care totul se misca cu o viteza foarte mare, tot mai mulţi manageri si antreprenori isi doresc o crestere rapida a afacerii lor dar fara a intelege pe deplin mecanismul de marketing si vanzari.

Cele 5 reguli de marketing pe care orice afacere trebuie sa le aiba in vedere, indiferent de dimensiunea acesteia.

1. OBTINETI NOTORIETATE

Oamenii vor face afaceri si vor apela la serviciile in care au incredere. In acest sens, orice afacere care se doreste a fi de success trebuie sa capete notorietate. Responsabilul de marketing al companiei trebuie sa construiasca un mesaj autentic, bazat pe valorile companiei, care sa ajunga la publicul tinta.

De asemenea, publicul tinta nu trebuie sa cunoasca toate detaliile despre companie. La audienta trebuie sa ajunga mesajul “call to action”, mesajul care sa o faca sa aleaga serviciile sau produsul promovat.

 

2. LUATI MEREU IN SERIOS CONCURENTA

Oamenii de marketing au tendinta sa puna produsul sau serviciul promovat pe un piedestal. In timp, ajung sa actioneze pe piata in ideea ca nimeni si nimic nu ii va putea da la o parte prea curand. Realitatea este ca publicul tinta are mereu la indemana mai multe optiuni din care sa aleaga. Rolul responsabilului de marketing este sa ajunga mereu la publicul tinta cu noutati, sa ramana mereu fresh pentru el. Orice derapaj sau atitudine de superioritate va fi sanctionata de posibilii clienti.

3. RAMANETI MEREU CONECTATI CU PUBLICUL TINTA

Nu toti au experienta sau expertiza dumneavoastra. Trebuie sa pastrati in permanenta un mesaj clar, simplu, astfel incat sa fie usor de inteles pentru toata lumea. In momentul in care comunicarea devine foarte specializata, publicul tinta scade foarte mult si conexiunea se efectueaza doar cu cei experimentati. Limitarea publicului tinta se traduce in vanzari scazute, numai daca produsul comercializat este unul de nisa.

 

Social media este un instrument foarte util cand trebuie sa va conectati cu publicul tinta. Raspunsul la stimuli, la mesajele transmise este in timp real si autentic. Costul cu care obtineti acest feedback in timp real este unul foarte mic, comparat cu avantajele pe care le furnizeaza. Folositi cu incredere Facebook, Tweeter, Instagram, YouTube etc. pentru a mentine legatura cu posibilii cienti sau cu cei existenti.

4. FITI PREZENT ONLINE

Astazi incercam sa reusim pe o piata in care “daca nu esti online, nu existi!”. Este foarte important sa aveti un website care sa prezinte o imagine clara despre compania dumneavoastra. Trebuie sa aveti construit un profil pe retelele de socializare, deoarece exista foarte multe persoane care cauta mai intai detalii despre o companie pe retelele de socializare unde pot observa si feedback-ul pe care utilizatorii il dau fata de produse sau servicii. De asmenea, o comunitate online foarte mare arata afilierea si increderea fata de respectivul brand.

5. NU FACETI CAMPANII DE PROMOVARE LA INTAMPLARE

Publicitatea este foarte scumpa, insa este foarte eficienta si are un ROI (Return of Investment) bun daca este utilizata corect. In acelasi timp, o campanie de publicitate foarte scumpa si bine gandita de la bun inceput nu va da rezultatele asteptate decat pe termen scurt. Mesajul companiei trebuie comunicat cu regularitate. Fiti consistent in comunicare.

Cand planificati o campanie de promovare, luati in vedere cateva aspecte:

  • Stabiliti foarte clar obiectivele pe care le urmariti in campanie;
  • Alegeti in conformitate cu specificul publicului tinta canalele pe care comunicati;
  • Realizati un spot sau o macheta publicitara memorabila. Apelati la un specialist daca este cazul.
  • Concentrati-va pe un numar redus de canale de comunicare, astfel incat sa aveti un randament bun pe bugetul disponibil;
  • Construiti un mesaj clar, usor de inteles pentru toata lumea.

DE REȚINUT

Aceste 5 concepte de marketing sunt simple doar atunci cand le parcurgem. Transformarea acestora in fapte necesita multa dedicatie, timp, resurse financiare, incercari si esecuri.

Citeste si alte articole interesante pe www.reaspircrescendo.ro

 

Sursa imagini www.google.ro