Promovarea online a afacerii Ce presupune promovarea online?

Promovarea in mediul online consta in mentinerea si cresterea popularitatii si pozitionarii website-ului prin actiuni suplimentare fata de optimizarile SEO aplicate in codul paginilor web. Search Engine Optimization, este actiunea de a seta o pagina web folosind diferite cuvinte cheie ori fraze pentru ca site-ul respectiv sa fie gasit cat mai usor de utilizatori la folosirea motoarelor de cautare. Metodele de promovare online sunt diverse. Obiectivul principal presupune acumularea de utilizatori pe website-ul dumneavoastra.

Nu exista o formula a succesului cand vine vorba de promovarea online. Strategiile de promovare alese de fiecare companie in parte sunt unice si insumeaza un numar mare de servicii folosite in acest sens. Atata timp cat obiectivele pe care doriti sa le atingeti sunt realiste si sunteti pregatiti de treaba pentru a le atinge, alegerea unei strategii potrivite impreuna cu furnizorul dumneavoastra de servicii de marketing online va fi un lucru usor. Serviciile de care aveti nevoie se evidentiaza in momentul in care stiti cat mai clar care este publicul tinta pentru website-ul dumneavoastra, cum vreti sa ajungeti la acel public tinta, perioada de timp in care trebuie sa atingeti obiectivele si bugetul pe care sunteti dispus sa il investiti.

Care care sunt etapele unei campanii de comunicare online?

1. Stabilirea identitatii online – Cine sunt si ce fac

Misiune, viziune, atuuri fata de concurenta, manual de identitate in social media, manual pentru situatiile de criză. Cine suntem? Care e scopul nostru in mediul online? Care sunt sursele de venituri? Ce le oferim utilizatorilor nostril?

EXEMPLU DE OBIECTIV IN CAMPANIA DE COMUNICARE

Cresterea vanzarilor cu 5% in urmatoarele 6 luni prin crearea unui newsletter saptamanal si trimiterea lui bazei de clienți actuali.

Pana nu aveti imaginea brandului conturata corect, pana nu stiti de unde plecati si unde vreti sa ajungeti nu va apucati sa cheltuiti bani online.

2. Stabilirea profilului audientei si cercetarea concurentei

Stabilirea clientului ideal se face prin definirea retelelor sociale unde isi petrece timpul, a modului in care le utilizeaza, a intereselor sale pe internet, a varstei sale. Ca pas urmator, conturam trasaturile concurentilor nostri, canalele pe care le folosesc ei, cum se promoveaza online, ce scopuri au, cum si le ating.

3. Care sunt obiectivele pe care le urmarim in campania de promovare?  

Obiectivele trebuie sa fie SMART – specifice, masurabile, realizabile, relevante, setate pentru un interval de timp.

Obiective pot fi de: branding, SEO, cresterea vanzarilor, cresterea traficului pe site, PR, promovarea unor servicii sau produse noi, creșterea numarului de abonati la newsletter, acordarea de asistenta clientilor etc.

Stabiliti obiective masurabile pentru o perioada cuprinsa intre 6 luni – 1 an, pentru a putea monitoriza progresul, a vedea ce functioneaza si ce nu.

4. Realizarea strategiei de comunicare

In urmatorul pas, stabilim ce canale si retele sociale vom folosi, ce fel de continut vom crea pentru fiecare dintre ele, cine se va ocupa de fiecare canal, cat de des vom publica, ce vom publica pe fiecare canal.

Strategiile si tipul de continut difera de la un canal la altul. In Romania, cele mai eficiente  retele sociale sunt Facebook, Youtube, Google+ (pentru SEO) si blogurile, cel putin in acest moment.

Calendarul editorial este foarte important. Trebuie sa stabiliti un stil de comunicare, ce teme veti aborda, ce tip de mesaje veti posta, dar si o frecventa a publicarii mesajelor ce trebuie mentinuta, pentru a va obisnui fanii si clientii cu o frecventa a mesajelor publicate, atat in retelele sociale cat si pe blog, daca va realizati unul.

Nu va concetrati Campania de promovare online doar pe retelele sociale ca si strategie. Este mult mai util sa aveti o campanie integrata de comunicare, alcatuita din newslettere, crearea de conținut pe site și blog, campanii de remarketing, Google Adwords, link bulding etc.

5. Masurarea rezultatelor

Stabiliți clar ce veti masura, cum veti aprecia progresul, ce indicatori va sunt utili. Ce metode, aplicatii si instrumente folositi pentru a masura eficienta strategiilor voastre – Facebook Insights, Google Analytics, numar comentarii, reactii generate in retelele sociale, numar de abonati la newsletter, cresterea traficului pe site, atragerea de clienti noi. Masurarea rezultatelor va ajuta in realizarea campaniilor de promovare ulterioare prin intermediul feedbackului primit. Puteti elimina unele canale de comunicare care nu-si ating obiectivele, avand astfel posibilitatea de a va concentra pe canalele cu adevarat eficiente.

Metode alternative de atragere a traficului online

1. Folositi-va reteaua de cunostinte pentru a va promova website-ul.

Cu totii avem prieteni, care au prieteni, care la randul lor au alti prieteni. E posibil ca prietenii prietenilor dumneavoastra sa aiba nevoie de serviciile pe care le oferiti. Nu va costa nimic sa cereti prietenilor sa va recomande, mai ales daca stiti ca oferta este buna. Este suficient sa mentioneze numele site-ului dumneavoastra pentru detaliile necesare.

2. Optimizati website-ul pentru motoarele de cautare.

Exista experti SEO care isi cunosc bine meseria, dar nu este greu sa puneti la punct cateva reguli simple: inserati cuvinte cheie despre obiectul de activitate al firmei in toate paginile website-ului. In timp veti obtine mai multi vizitatori targetati din motoarele de cautare.

3. Inserati website-ul pe toate materialele de promovare

Pe orice document legat de afacerea dumneavoastra ar trebui sa apara adresa site-ului: carti de vizita, fluturasi, brosuri, contracte incheiate cu clienti.

4. Oferiti materialele promotionale cu website-ul inscriptionat.

Puteti merge acolo unde se afla clientii dumneavoastra potentiali si le puteti oferi cadou magneti pentru frigider, pixuri, brichete, baloane, rulete, carnetele personalizate etc. Depinde doar de specificul afacerii si de clientii pe care vreti sa ii atrageti pe website. Toate materialele ar trebui sa aiba adresa site-ului si numele afacerii (brandul) pe ele.

5. Oragnizati un concurs online

Puteti oferi ca premii chiar produsele sau serviciile pe care le vindeti sau puteti realiza concursul in colaborare cu o alta firma pentru un impact mai mare.

6. Purtati echipamente personalizate cu website-ul

Este o modalitate de promovare iesita din comun, insa este o metoda de promovare foarte eficienta. In fiecare zi intrati in contact cu sute de oameni. Cu singuranta multi dintre ei vor alege la inceput din curiozitate, sa vada despre ce este vorba. Pentru o comunicare si mai buna puteti apela la coduri QR a caror scanare directioneaza telefonul mobil catre website.

7. Trimiteti permanent comunicate de presa

Incercati sa gasiti informatii interesante despre afacerea dumneavoastra. Poate sunteti singurul care vinde un anumit produs, poate ajutati comunitatea prin crearea de locuri de munca, poate oferiti servicii inedite. Gasiti o perspectiva interesanta asupra afacerii dumneavoastra, realizati un comunicat de presa si transmiteti-l ziarelor locale. Nu aveti nimic de pierdut.

Google AdWords, unul dintre cele mai importante canale de promovare online

Google AdWords este una din cele mai accesibile metode de promovare online, principalul avantaj constand in afisarea reclamelor in momentul in care vizitatorul deja doreste sa cumpere produsul/serviciul pe care il comercializati.

Iata o serie de avantaje ale publicitatii prin Google Adwords:

1. Reclama apare doar persoanelor interesate. Anuntul apare doar atunci cand o persoana cauta produsul sau serviciul dumneavoastra. Prin AdWords puteti targeta eficient audienta.

2. Reclama apare doar atunci cand clientul are nevoie. Anuntul apare doar daca se potriveste cu ceea ce cauta utilizatorul, el nu va fi afisat persoanelor ce nu sunt interesate, asa cum se intampla in cazul reclamelor difuzate prin televiziune, bannere etc. Putem spune ca reclama va fi afisata la momentul oportun.

3. Puteti masura impactul campaniei. AdWords este un sistem prin care aveti acces la informatii precum numarul de utilizatori ce au vazut anuntul, ce parte din ei au accesat site-ul si cati, in final, s-au transformat in cumpararatori.

4. Veti putea analiza comportamentul persoanelor care viziteaza site-ul. Avand acces la astfel de informatii puteti schimba strategia oricand, luand decizii in functie de rapoartele ce evidentiaza fapte concrete si nu in functie de intuitie.

5. Modificarile efectuate sunt vizibile aproape imediat in sistemul de cautare. Sitemul functioneaza rapid, este nevoie doar sa puneti in circulatie campania si in cateva minute apare in reteaua Google.

6. Aveti control asupra bugetului: dumneavoastra decideti care este bugetul acordat campaniei. Nu exista un cost minim care trebuie investit in AdWords. De altfel, daca veti considera de cuviinta, puteti opri campania in orice moment.

7. Plata pe click/plata pe vizitator. Platiti doar cand un utilizator viziteaza site-ul prin intermediul reclamei. Practic, platiti doar pentru persoanele interesate de produsele dumneavoastra.

Ce inseamna publicitatea prin bannere Google AdWords?

Bannerele create vor fi difuzate pe siteurile partenere Google, iar prin utilizarea lor puteti directiona utilizatorii catre website si ii puteti indemna sa actioneze intr-un anume fel (sa cumpere un produs, sa se aboneze la newsletter etc.). Puteti promova prin intermediul bannerelor un produs nou sau un produs existent, puteti face recunoscut brandul sau puteti intari imaginea.

Ce inseamna publicitatea prin bannere Google AdWords?

Bannerele create vor fi difuzate pe siteurile partenere Google, iar prin utilizarea lor puteti directiona utilizatorii catre website si ii puteti indemna sa actioneze intr-un anume fel (sa cumpere un produs, sa se aboneze la newsletter etc.). Puteti promova prin intermediul bannerelor un produs nou sau un produs existent, puteti face recunoscut brandul sau puteti intari imaginea.

Cum sa alegeti o agentie de marketing online?

Iata cateva aspecte de care puteti tine cont atunci cand veti alege firma care se va ocupa de implementarea strategiei de marketing online.

1. Aflati detalii despre competentele profesionale ale persoanelor care se vor ocupa de strategia de marketing online. Verificati ce competente au si daca pot aduce plus valoare afacerii dumneavoastra.

2. Pe langa certificari, verificati daca agentia va poate oferi o gama completa de servicii ce tin de promovarea online. Campaniile AdWords nu inseamna doar campanii pe motorul de cautare Google. Sigur veti avea nevoie si de altceva daca vreti performanta.

3. In analiza dumneavoastra legata de agentia de publicitate potrivita, mai puteti lua in calcul si faptul ca aceasta vrea sa aiba clienti bine informati si educati in ceea ce priveste campaniile Google AdWords.

4. Pe langa afirmatiile agentiei despre activitatea, certificarile si competentele personalului sau, puteti analiza si portofoliul de clienti.

5. De altfel, o agentie de marketing online trebuie sa fie transparenta, sa ofere clientului toate informatiile de care are nevoie si sa respecte politica Google privind tertele parti.

6. Nu in ultimul rand, trebuie sa tineti cont si de bugetul pe care sunteti dispus sa il investiti in proiectul de promovare online. Totusi, el nu ar trebui sa aiba cea mai mare pondere in decizia finala. Este mult mai importanta experienta agentiei si rezultatele pe care le poate oferi.

Promovarea online pe retelele de socializare.

Facebook este  rețeaua sociala cu cei mai multi utilizatori din lume si cu cel mai mare grad de interactivitate.

Numarul de utilizatori de Facebook din Romania este de 7,2 milioane, adica aproximativ 73% din numarul total al utilizatorilor de internet din tara noastra.

Cum functioneaza promovarea pe Facebook?

Facebook permite o targetare fara precedent printr-o segmentare complexa, de la aspecte generale precum cele geografice (tara, oras, cartier) si demografice (varsta, sex, stare civila), pana la cele de natura comportamentala (preferinte, interese, hobby-uri, grupuri si comunitati de care apartin consumatorii).

Prin platforma Facebook Ads veti trimite mesajele esentiale doar persoanelor potrivite, ajutandu-le sa cunoasca afacerea in momentul in care acestia au cea mai mare nevoie de ea.

Dispunând de aceste informații valoroase, puteti crea campanii de promovare pe Facebook care sa transmita mesajul catre un segment tinta bine definit, evitand astfel risipa inutila de timp, energie si bani.

Pe Facebook, click-urile pot fi usor transformate in fani si fanii in clienti. Prin promovarea postarilor si alegerea ad-urilor potrivite in functie de audienta, puteti face cunoscute cele mai noi promotii si campanii pe care le oferiti, puteti atrage potentiali clienti si ii puteti fideliza pe cei deja existenti.

Citeste si alte articole interesante pe www.reaspircrescendo.ro

Sursa imagini www.google.ro